HTML

Cherique Facrote

Cherique Facrote kalandjai

Friss topikok

• vadijani: A szaunába küldöm a 3 tökös csávónak: www.youtube.com/watch?v=4pXfHLUlZf4&feature=player_embedded (2009.08.14. 00:16) Rénszarvasokkal a Jeges-tenger partján
  • JoóGabi: Bálint: Ádám konkrétan részegen érkezett :) ez az egész blog eddigi legjobb kiszólása! (2009.08.11. 14:13) A jogosítvány
  • Cherique: @JoóGabi: Így is az a panasz, hogy túl hosszúak a bejegyzések, és ha még beleírnánk az összes csún... (2009.08.11. 08:37) Inari
  • Cherique: @JoóGabi: Ha elolvastad volna az első napi bejegyzést, akkor nem írod ezt. Abban benne van a dolog... (2009.08.11. 08:33) Egy finn első osztályú meccs
  • JoóGabi: elveszett az a levél=AD kitörölte Fiam, Basz(k)i, de öreg vagy! (2009.08.09. 18:41) Születésnapi vaj

Linkblog

Archívum

Rénszarvasokkal a Jeges-tenger partján

2009.08.13. 21:35 Cherique

A hagyományoktól eltérően kihagyom a reggeli kelés nehézségeit, a készülődés hosszú perceit.

A tervezett időpontban indultunk leghosszabb utunkra. Oda-vissza 740 km. Hosszas tanakodást követően még Finnországban tankoltunk, hihetetlenül jól döntöttünk, ugyanis Norvégiában mintegy 20%-kal volt drágább az üzemanyag. Most kicsit ugrok az időben, mivel már a legutóbbi információt is csak Honningsvag városában tudtuk meg, ahol beültünk ebédelni. Életünk legdrágább hamburgere volt (6000 forint volt a hamburger, sültkrumpli, ital kombó). Kicsit drága az élet Norvégiában, mintegy háromszorosa az otthoninak - ekkor ugrott be, hogy nem lehet véletlen, hogy a világ egyik legdrágább városa Oslo.

A rövid kitérő után térjünk vissza a kocsiba és Finnországba. Az itiner első része a határig tartó mintegy 60 km-es szakasz volt. A feltűnően "intenzív" forgalom miatt egy kis fogadással szinesítettük a reggelt. Mindenki tippelt, hogy hány mozgó járművet fogunk látni a határig. Misi 8-at, Balázs 6-ot, Bálint 10-et, míg jómagam (Ádám) 3-at tippeltem.

A verseny hihetetlen izgalmakat tartogatott. Az első 20 km-en mindösszesen egy kocsit láttunk, nem véletlenül próbáltak a többiek az álló kocsikat is mozgóként eladni.

A 30. km után kicsit megélénkült a forgalom, és a verseny utolsó harmadára minden kérdés eldőlt. Összesen 18 autót láttunk a határig (visszafelé már csak hét volt), így Bálint nyert, jutalma egy ital volt.

Alapból komoly határellenőrzést vártunk a finn-norvég határnál (ez azt jelenti, hogy Balázs is elhozta az útlevelét), ehelyett csoda volt, hogy észrevettük, hogy már másik országban vagyunk.

A norvég táj eleinte semmiben sem különbözött a finntől, csak az utak minősége volt rosszabb. Később azonban elértük a tundrát (remélhetőleg földrajz tudásunk nem hagyott cserben minket, és nem írtunk marhaságot). Eltűntek a fák és a sík terep, helyette pedig hegyek, völgyek jöttek zöld aljnövényzettel, és az azt legelő rénszarvasokkal.

A tájról ugyanazt tudjuk mondani, amit már az elmúlt napokban többször is leírtunk, olvassatok vissza nyugodtan.

Bálint: Függőleges sziklák, öblök, kristálytiszta tenger, festői környezet 200 km-en keresztül.

Mintegy hat órányi utazást követően megérkeztünk mai célunkhoz, az Északi-fokhoz. Pénzügyi szempontból Caprihoz hasonlítható a hely. Ahol tudnak, lehúznak. Kétszer fizettünk egy alagútért - mivel Norvégia drága, ezért nagyon sokat - majd még a kilátóhoz külön belépőt is, szintén nem keveset.

Mit kaptunk a pénzünkért? Sajnos a vártnál kevesebbet. Az időjárás ezúttal nem volt kegyes hozzánk (rajtunk kívül senki sem volt rövidnadrágban), a tenger illatát ugyan éreztük, de a meredek sziklafal óriási ködbe burkolózott, ahogy az esetek 80%-ban, semmit sem lehetett látni. Viszont láttunk egy hihetetlen látványos filmet arról, amit elvett tőlünk a sors. Eddigi utunk leghidegebb pontját értük el (éjszakákat nem számítva), 11 fok volt.

Bálint: Olyan volt, mintha a világ egy hatalmas ködfelhőben érne véget.

Balázs: A hegyre felvezető szakaszon - mintegy 20 km - egy keskeny, kanyargó, sávelválasztó nélküli úton csak ritkán fordulnak elő szalagkorlátok, ellenben a hihetetlen sebességgel száguldozó buszokkal. Mindezt persze olyan ködben, hogy az már jónak számított, ha láttam a kocsi elejét.

Hazafelé megmártoztunk a Jeges-tengerben - hideg volt a víz is, az idő is. Innentől főleg a kocsikázás dominált. 10 körül értünk vissza, előtte még megálltunk vásárolni vacsorára.

Sajnos a Mission Vasatokka másodízben is kudarcott vallott - a recepciós lány nem jött át hozzánk, így maradt a szauna, majd utána nagy bölcsességek kimondásával, és némi itóka elfogyasztásával töltöttük az est hátralévő részét.

MI

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ron Speirs 2009.08.13. 22:12:12

Ádi, tessék már megszakérteni itt a dolgokat, hogy képek is legyenek!

Képzelem mekkora érvágás volt a 6000 forintos ebéd neked, aki a suli büféjéből is átrongyol az egész komplett kampuszon a tesiterem automatájához, mert ott 20 forinttal olcsóbb a kóla. :D

vadijani 2009.08.14. 00:15:45

Ha a következő postban nem lesznek csajos sztorik, akkor szomorúan ki kell jelentenem,